Algemene voorwaarden geven duidelijkheid over allerlei praktische zaken en voorkomen discussies op momenten dat het toch niet zo loopt als het had horen te lopen. Gelukkig gaat het in 99% van de gevallen allemaal goed. De Algemene Voorwaarden die op alle pakketten, offertes, opdrachten en diensten van toepassing zijn tref je onderstaand aan. Heb je vragen? Laat het dan gerust even weten.
Je kunt de voorwaarden ook downloaden door hier te klikken.
Algemene voorwaarden DJ Lovati, Lovati Events,
Lovati Light & Sound, en Lovati Partyverhuur
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten en offertes van opdrachtnemer.
1: Geldigheid en toepasselijkheid
2: Offertes en overeenkomsten
3: Bepalingen met betrekking tot optredens
4: Annulering van de overeenkomst
5: Onuitvoerbaarheid
6: Prijzen
7: Betalingen
8: Buma/Stemra/Sena-rechten
9: Vergunningen
10: Klachten
11: Aansprakelijkheid
12: Toepasselijk recht en bevoegde rechter
DEFINITIES
Opdrachtnemer: DJ Lovati, Lovati Events, Lovati Light & Sound, Lovati Partyverhuur (KVK 87546014) en/of DJ Morry en/of door DJ Lovati ingehuurde derde(n).
Opdrachtgever: De persoon of het bedrijf welke aan opdrachtnemer een verzoek heeft gedaan om tegen betaling werkzaamheden te verrichten.
Apparatuur: Voor het optreden benodigde zaken zoals onder andere: Mengpanelen, draaitafels, licht- en geluidsinstallaties en alle toebehoren.
Plaats van het optreden: De door de opdrachtgever en opdrachtnemer overeengekomen locatie, door opdrachtgever te voorzien van alle faciliteiten om het optreden te kunnen geven.
Tijdsduur: De vooraf afgesproken tijdsduur van het optreden en de datum hiervan.
Meerwerk: Alle werkzaamheden die niet in de overeenkomst zijn vastgesteld en door de opdrachtgever worden gewenst.
Artikel 1 – Geldigheid en Toepasselijkheid
1.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, overeenkomsten, handelingen en optredens van opdrachtnemer.
Artikel 2 – Offertes en overeenkomsten
2.1 Alle offertes van opdrachtnemer zijn vrijblijvend.
2.2 Alle offertes van opdrachtnemer hebben een geldigheidsduur van 1 maand.
2.3 De opdrachtgever kan op grond van de vrijblijvende offerte, binnen een termijn van 1 maand besluiten opdrachtnemer een definitieve opdracht te verstrekken.
2.4 In geval van opdracht, dient de opdrachtgever een kopie van de offerte en/of overeenkomst, ondertekend door de opdrachtgever, binnen 1 maand terug te zenden of per e-mail te bevestigen met als bijlage de offerte/opdrachtbevestiging. Een bevestiging via whatsapp is tevens bindend.
Artikel 3 – Bepalingen met betrekking tot optredens
3.1 De opdrachtgever is verplicht te garanderen:
– Dat de plek van het optreden deugdelijk afgeschermd en afgedekt is, zodat eventuele weersomstandigheden geen schade kunnen veroorzaken aan de artiest(en) en/of de apparatuur.
– Dat zich op de plek van het optreden alle benodigde faciliteiten bevinden zoals elektriciteit ,water, de wettelijke veiligheidsvoorzieningen en parkeergelegenheid.
– Dat tijdens het optreden de artiest(en) het recht hebben om ten minste 2 consumpties per uur te nuttigen.
Artikel 4 – Annulering van de overeenkomst
4.1 Opdrachtnemer heeft ten allen tijde het recht de overeenkomst en de opdracht, reeds afgesloten of niet, te weigeren en of te beëindigen indien opdrachtnemer hier een goede reden voor heeft.
4.2 Bij annulering van de overeenkomst door de opdrachtgever is deze een vergoeding verschuldigd van
0 %: wanneer er 30 dagen voor het optreden wordt geannuleerd
25%: van het totaalbedrag, als tussen de 29 en 7 dagen van te voren wordt geannuleerd
75%: van het totaalbedrag wanneer er 7 dagen van te voren wordt geannuleerd
95%: van het totaalbedrag wanneer op de dag zelf wordt geannuleerd
Artikel 5 – Onuitvoerbaarheid
5.1 Overmacht – Gewapend conflict, oorlog e.d. – Arbeidsongeschiktheid van de artiest(en) – Storingen in de, door de door derden aangeleverde, elektriciteit. – Extreem noodweer (code geel of rood).
5.2 In geval van overmacht is opdrachtnemer gerechtigd het optreden geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zonder dat de opdrachtgever recht heeft op enige vergoeding, of tegemoetkoming in de kosten. Opdrachtnemer zal dan een zo veel mogelijk bevredigende oplossing proberen aan te bieden doch is hiertoe niet verplicht.
Artikel 6 – Prijzen
6.1 Geoffreerde prijzen zijn gebaseerd op de prijzen van materialen, de plaats van het optreden, technische en organisatorische kosten en verdere prijsbepalingen, geldend op de dag van verzending van de offerte en gedurende de geldigheidsduur van de offerte.
6.2 Prijsverhogingen na 2 maanden zijn voor risico van de opdrachtnemer.
Artikel 7 – Betalingen
7.1 De opdrachtgever is verplicht 5 dagen voor aanvang van het optreden te zorgen dat de factuur is voldaan. (Mits anders afgesproken).
7.2 Mocht er (nadien) sprake zijn van meerwerk ten opzichte van de afgesproken tijdsduur, dan zal de opdrachtgever direct na afloop van het feest het bedrag van het verschuldigde meerwerk contant of via een tikkie betalen, tenzij anders is overeengekomen.
Artikel 8 - BUMA/STEMRA/SENA-rechten
8.1 Voor het afspelen van muziek dient vanaf een factuurbedrag van € 1000,- te worden gezorgd voor alle vereiste vergunningen en eventuele kosten met betrekking tot Buma, STEMRA en SENA-rechten. Opdrachtgever is hiervoor verantwoordelijk en betaald deze kosten.
8.2 Over het algemeen hebben alle horecabestemmingen in Nederland deze vergunningen. Opdrachtgever kan hieromtrent bij de eventlocatie navraag doen. Mocht opdrachtgever gebruik maken van een eigen locatie en boven het gestelde bedrag uitkomen dan zorgt opdrachtgever voor alle benodigde vergunningen en betalingen.
Artikel 9 - Vergunningen
9.1 De opdrachtgever zorgt er voor dat alle benodigde vergunningen geregeld zijn, zoals vergunningen voor geluid, parkeren, laden en lossen.
9.2 Mocht dit niet het geval zijn dan is opdrachtgever in alle gevallen hier aansprakelijk voor in de ruimste zin van het woord. Boetes zullen worden betaald en/of worden verhaald door/bij opdrachtgever.
9.3 Opdrachtgever zal tevens alle apparatuur en toebehoren vergoeden op basis van nieuwwaarde in geval van eventuele in beslag name die het gevolg is van het ontbreken van benodigde vergunningen.
9.4 Als tevens blijkt dat de opdracht niet (meer) kan worden uitgevoerd of kan worden voortgezet, dan bedragen de annuleringskosten 100% van het de overeengekomen prijs.
Artikel 10 – Klachten
10.1 Onder klachten worden verstaan alle escalaties met betrekking tot de uitvoering van de overeenkomst. Zulks naar oordeel van redelijkheid en billijkheid.
10.2 Mocht het zo zijn dat de avond niet naar wens verloopt, dan meldt opdrachtgever dit direct aan opdrachtnemer. Opdrachtnemer kan op dat moment nog schakelen en ervoor zorgen dat het feest toch nog naar wens gaat verlopen.
10.3 Expliciet wordt overeengekomen dat er nimmer volledige restitutie wordt gegeven op de vooraf overeengekomen prijs.
Artikel 11 – Aansprakelijkheid
11.1 De opdrachtgever is aansprakelijk voor alle schade aan de apparatuur en toebehoren voor, tijdens, en na het optreden veroorzaakt door toedoen van haar/zijn gasten (waaronder tevens begrepen, maar niet beperkt tot, het gooien van goederen/voorwerpen en vloeistoffen), personeel van de locatie of wat door nalatigheid, opzet of schuld door derden wordt veroorzaakt. Hierbij valt tevens te denken aan bijvoorbeeld piekspanning, een storing/calamiteit in de stroomvoorziening, alle vormen van vernieling, baldadigheid etc.. Eventuele vergoeding van geleden schade wordt afgewikkeld op basis van nieuwwaarde.
11.2 De verantwoordelijkheid van opdrachtgever vangt aan bij het arriveren van opdrachtnemer op de overeengekomen locatie en eindigt bij het verlaten van de overeengekomen locatie (als alle goederen etc. zijn ingeladen).
11.3 De opdrachtgever is aansprakelijk voor eventuele weerschade ( bijvoorbeeld waterschade en schade veroorzaakt door storm of onweer etc.) wanneer het optreden buiten plaatsvindt.
11.4 De aansprakelijkheid van opdrachtnemer is beperkt tot het eventueel door verzekeraars uit te keren bedrag voor geleden schade met een maximum van € 2.500.000,00 per gebeurtenis..
Artikel 12 – Rookmachine(s)
12.1 Indien opdrachtgever vraagt om de inzet van een rookmachine, is opdrachtgever ervoor verantwoordelijk dat eventueel aanwezige rookmelders zijn uitgeschakeld, dan wel zijn verwijderd op de plaats van het optreden. Zulks in overleg met de aanwezige veiligheidsvoorschriften.
12.2 Opdrachtgever is volledig aansprakelijk en draagt de kosten van boetes, dwangsommen, etc. in de breedste zin van het woord die voortkomen uit de inzet van rookmachines. Daarbij valt te denken aan, maar is niet limitatief tot, het uitrukken van hulpdiensten als gevolg van een (valse) melding.
Artikel 13 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter
13.1 Op elke overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtnemer is het Nederlandse recht van toepassing.
13.2 De Nederlandse rechter in het arrondissement waar opdrachtnemer is gevestigd is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
Eenvoudig de algemene voorwaarden downloaden? Klik op onderstaande PDF.
De algemene voorwaarden van DJ Lovati.pdf (332.57KB) |
De algemene voorwaarden van DJ Lovati.pdf (332.57KB) |
De inhoud die hier wordt weergegeven kan niet worden weergegeven vanwege de huidige cookie-instellingen.
Deze website kan inhoud of functies aanbieden die door derden op eigen verantwoordelijkheid wordt geleverd. Deze derden kunnen hun eigen cookies plaatsen, bijvoorbeeld om de activiteit van de gebruiker te volgen of om hun aanbiedingen te personaliseren en te optimaliseren.
Deze website maakt gebruik van cookies om bezoekers een optimale gebruikerservaring te bieden. Bepaalde inhoud van derden wordt alleen weergegeven als "Inhoud van derden" is ingeschakeld.